tirsdag 13. desember 2011

En natt i Hanoi.

Jeg, Hang og Anders (Ja, han er faktisk med, han er bare ikke på noen bilder) dro til Hanoi for å gjøre en liten jobb for Marthe, å sjekke noen vesker.

I Hanoi har de flere årstider som vi har hjemme i Norge, og nå var det vinter. Hadde noen sagt til meg før jeg dro ned hit at jeg kom til å hakke tenner og fryse i Vietnam, og at gradene sank helt til 12-14 på kvelden, hadde jeg bare ledd og ikke trodd noe på det. MEN det er faktisk sant at det går ann! På dagen vi var der var det ca 17 grader, og til å begynne med var det godt å kjenne frisk litt kjølig luft igjen, men når kvelden kom og det ble bare kaldere og kaldere begynte jeg å se etter lue og jakke jeg kunne kjøpe meg! 12 grader på kvelden i genser og bukse som stoppet på anklene var ikke varmt.

Følte vi fikk en liten forsmak på hva vi kommer hjem til nå i jul, bare at hjemme er det enda kaldere.
Jeg gleder meg ikke!

Ellers likte jeg Hanoi veldig godt, vi bodde i gamlebyen med de trangeste gatene som var fulle i mopedere, folk, mat og butikker.

Endelig framme.

Inn mellom masse hus lå stedet hvor vi skulle se på veskene.




Jul :D



Var en som synes jeg var litt for treg i butikken :D

En spesialitet de har i Hanoi, var kjøtt av noe slag som så ut som en pølse som hun pakket inn i noe som minnet om en seig deig og pakket det inn i blader..

Vel, Hang fikk min ;)

Cafè besøk :)

Hang spiste en søt ris grøt og vi andre spiste frukt med karamel pudding og melk. MMMM :D

En som er litt i overkant glad i frukt ;)

Vi var også på salg, kjedelig for min del for jeg var for lang for alt!

Vi spiste også grisekjøtt som ble stekt på gata. Dette var KJEMPE godt! Alle som står rundt henne står i kø, så tror nok det var veldig populært.

Mer jul :D


Hang studerer seg selv.

Handle gate. Trangt!

Enda mer jul, bare synd den palma bak ødlegger for å få litt julestemning ;)
Overalt i Vietnam er det pyntet til jul, de er nesten like gærne som amerikanerne når det kommer til pynting, selvom det bare er 10% av befolkningen som feirer jul.

Konsert hus.


Gikk vi for å spise mat, så dro vi til hotellet.

1 kommentar:

  1. Så herlig å se dere igjen. Anders var jo ikke på bildene, men han sto jo bak kameraet.
    Stilig lue du fant deg. Sikkert godt å spise grisekjøttet fremfor det andre greiene du ga bort til Hang.
    Hils Hang og Anders så mye, da!!

    SvarSlett