mandag 21. november 2011

To uker med ferie - Del 1.

Den 5 November kom mamma, pappa, Hilde og Svein Iver på besøk til oss, og skulle være her i 14 dager. Denne turen hadde vi planlagt godt på forhånd da vi skulle reise hit og dit, for å se mest mulig i løpet av disse dagene.
Det var som alltid veldig koslig med besøk igjen, og godt å se noen kjente ansikt :)

I løpet av de to ukene var vi innom; Vung Tau, Ho Chi Minh, Phan Thiet og Ha long bay i Nord.
Jeg deler opp denne ferien i 4 forskjellige deler så det ikke blir så altfor mye på en gang :)

Vung Tau
Vi starter ferien med å bruke et par dager i førsten her i Vung Tau, så de kunne se hvordan vi bodde og byen.

Etter maaange timer med reising, var de endelig framme :)

Første dagen vi var ute å spiste. Selgerne som går rundt ser sitt snitt når de observerer nye hvite turister ;)

Vi tok oss enda en tur opp for å se på Jesus statuen, og vi alle (utenom Anders) var støle i leggene i 3 dager etter ;)

Etter en varmn dag med mange trappetrinn opp til statuen, er det alltid godt med et bad i bassenget.

Tok de med ut på en vietnamesisk resturant på kvelden for første gang. Denne kvelden spiste vi:
And, blekksprut, østers, kamskjell, kylling og ris. Sikkert noe mer også, men kommer ikke på noe i farta.

Her vi på maten som snart skal bli servert. Stakkars!

De ble med opp på kontoret en tur, for å hilse på våre kollegaer :D

Pappa og Svein Iver ville kjøpe seg en skreddersydd dress hver, så Hang ble med oss ut for å hjelpe oss. Her er vi i stoff butikken.

Utenfor kom den minste dama jeg hadde sett noengang. Hun fikk litt penger av meg.

Fremme hos skredderen. Ble målt fra topp til tå :)

Fine symaskinene :)

Etter det, dro damene på Spa. Her ble vi bøyd og dratt i alle retninger man kan tenke seg, alle ledd i hele kroppen ble knekt opp, og de gikk på ryggen, rompe og lår. Synes ikke akkurat denne behandlingen var av det jeg vil kalle for behagelig ;)
Da tar vi turen videre til Ho Chi Minh city, her kjøper vi båt billetter.

Venter på båten.

Her kommer den ene inn til kaia. Fin ikke sant ;)

Dama som tar i mot billettene.

Ho Chi Minh City
Vi sov to netter i Ho Chi Minh før vi dro videre.

Denne mannen her har vi kjøpt en del solbriller av, og vi snakker med han hver gang vi er i Ho Chi Minh, så han har blitt en kamerat ;)

Denne jenta gikk rundt å solgte vifter. Hun var 9år gammel og snakket så og si flytende engelsk, vi ble sittende å snakke litt med henne :)

Ble noen kjøp på markedet også ;)
Den ene kvelden avsluttet vi på Hard Rock Cafè

Live musikk. Kjempe bra band som spilte alt av musikk.

Fikk selvfølgelig ta et bilde av de som sang i bandet ;)
Dagen etter dro mamma, pappa, Hilde og Svein Iver avgårde med en guide for å se Cu Chi tunnels fra krigen, en fabrikk som lagde masse forskjellig og noen museumer. Jeg og Anders ble igjen i byen for å bare titte litt rundt for vi hadde sett dette før.

Turen videre til Phan Thiet legger jeg ut i morgen.
Ps. disse bildene er tatt av min far, da jeg ikke tok noe særlig med bilder i Vung Tau og Ho Chi Minh da jeg har tusenvis av det fra før :)