søndag 10. juli 2011

Cable car tourism og shopping.

Denne helgen bestemte vi oss for å komme oss på toppen av det store fjellet, siden vi var å så på Jesus statuen på det lille fjellet forrige helg.
Vi fikk forresten mopeden vår om fredagen, så nå er vi ute å cruiser som ræggerne i særp!

Begynte dagen med å kjøpe oss sandwicher til frokost, og lese litt vietnamesiske nyheter på engelsk. Der var det også en annonse om Tour de france og norske Hushovd ;)


På det store fjellet har de faktisk prøvd veldig hardt for å få til noe for turister. De har sikkert et håp om at det vil bli mye mer med turister her i framtiden, da alle turistene som er her nå er her kun for å jobbe. De har bygd opp splitter ny kabel bane fra bakken her og opp fjellveggen, sånn at du får deg en skikkelig utsiktstur oppover. Tro det eller ei, det går ann å få solg skiheiser i Asia også, da de vognene som gikk opp og ned var helt like skiheisene på Hafjell ;)
Ved inngangen nede hang det et oversiktskart over hva som fantes oppe på fjellet, og på oss virket det som det var litt avhvert som skjedde oppå der, da vi så det var dyr, kapeller, karuseller, resturanter osv.







 Da vi kom opp var det nesten bare oss der og de som jobbet der, føltes som om vi kom inn i en Lost verden, du så de hadde virkelig prøvd å få til noe store flotte greier, men så var liksom ikke ting helt ferdig og det var så stille... Dødt! Merkelig følelse..
Akkurat som å stå i en liten by hvor alt hadde dødd ut, og det eneste du hadde var vinden du kjente rundt deg.

Fin utsikt var det :)

Inngangen

Buddah ;)






En pause i skyggen har blitt fast ;)



Under den store buddahen var det et lite sted hvor man kunne gå å be til forskjellige guder.




Det var en liten hage der, men alle plantene hang i taket.. I pottene var det orkidèr som skulle komme opp etterhvert.

og vi var litt høye for å gå der ;)

Min favoritt blomst!


Vi fant også noen dyr etterhvert..


og jaggu fant vi reinsdyra til nissen også ;) hahaha..

..og sjølveste nissefar :D Møte nissen i solhatt, shorts og 33 grader  var en ny vri for min del! Måtte le da!

Og jesusbarnet med familie ;)


Der kunne man legge seg til i skyggen hvis du ble sliten..

Vi fant flere dyr. En stall full i hester :D


Og mange bambier!
Kompis :D
På søndagen var det regn og overskyet nesten hele dagen, så da brukte vi denne dagen til å bare slappe av og tok en tur på et kjøpesenter som vi vanligvis ikke ville gjort hvis det hadde vært knall vær.



Bare noen figurer og farger jeg syns var så fine ;)

Etter det dro vi å spiste en pizza og tittet litt i butikkene og kjøpte noe småting...


Hjemmelaget sjokolade. Kjemp god :D


Jeg kjøpte meg to strandhatter :D Suverene å ha på stranda og når man går på steder hvor det ikke finnes skygge ;)

Også kjøpte vi oss DVDer, vi ble lovet good quality and english speaking. Jada, de snakka engelsk. Men god kvalitet sa du? Noen cder funket ikke i det heletatt, andre slet macen med å lese av, andre fikk vi nesten ikke ut igjen, bildene var så mørke og uklare at det var ikke råd å se film.. haha :D
Det skal sies at vi visste før vi kjøpte de at de ikke funka, men vi skulle bare teste..

Også vil jeg bare slenge med noen bilder av min fantastiske vakre lille sjarmør, Tim <3
Som jeg savner masse!!







5 kommentarer:

  1. Ser ut som du koser deg masse, Malin!! :D Jeg er ikke sjalu!!
    Ps! Så greit ut å møte nissen, da. Kunne tenkt meg 33 grader her og jeg !! :P

    - Cæm

    SvarSlett
  2. Vi koser oss vettu :D
    Hadde jeg kunnet skulle jeg sendt over noen varmegrader til dere!! ;)
    Takk for kommentar <3

    SvarSlett
  3. Herlig å se bilder av dere. Ser det er gjort skikkelig forarbeid på turiststrømmen som kommer etter hvert. Tenker på taubanen/gondolene. Ellers ser det ut til at opplevelsene er store og fine.
    Hatten din var forøvrig megafin :-)

    SvarSlett
  4. Hi på dere, ses ut som dere begynner å finner dokka til rette, masse fine bilder på bloggen og vi gleder oss til å kommer på besøk. Eg få førekort i dag so det blir mulighet for å kjøre nu. Moped lappen få eg snart også. Hilsen Ian og Berit

    SvarSlett
  5. Hei!
    Ting begynner å falle på plass nå :)
    Hvordan går det med dere i Hue? Har tittet innom bloggen deres noen ganger, og ser ut som dere har det bra :) Morro å lese om deres opplevelser også, kjenner oss igjen i mye.
    Vi fikk vår bil lapp om Onsdagen, så vi kjører moped. Kjør pent når den tid kommer. Trafikken kan være gal noen ganger!
    Kos dere videre, blir morro å sees igjen! :D

    SvarSlett