mandag 4. juli 2011

Vår første helg på egenhånd og kjøp av moped :D

Denne uken som har gått har vi kommet i gang med jobb, og dagene har fått en rutine som hjemme. Ellers har vi vært en del rundt og tittet på forskjellige leiligheter, og vi har funnet en som ligger i nærheten av kontoret og byen her. Vi flytter inn dit neste mandag, altså om en uke. Skal bli deilig å komme seg ut av hotellet og inn i en leilighet som blir "vår" de neste 10mnd :)

Om lørdagen leide vi mopeden til han ene som jobber på hotellet og kjørte litt rundt for å bli ennå mer kjent her. Tar en evighet å skjønne hvor du er når du er ute i byen her, da veiene ikke går rett fram, men skrått. Jeg har funnet ut at jeg eier ingen form for rettningssans eller stedsans. Jeg klarer ikke en gang å gå den riktige veien ut av heisen for  å komme til kontoret, går alltid feil vei! haha ;) Er veldig glad for at Anders skjønner litt mer enn det jeg gjør, hvis ikke hadde vi bokstavligtalt vært LOST!

Etter at vi kjørte litt rundt på lørdagen stoppet vi og tok oss en tur på Back beach for å bade litt, eller jeg ville bade litt, Anders gadd ikke da det var for mye stress for han å skifte :/ hehe..

Utsikten fra en rasteplass vi stoppet på. Huset ute på øya er et sted hvor munkene bor.


Isbilen bak der ;) haha.. Kjøpte oss en god saft is..

Back beach fra avstand.



Vi måtte være litt turister også før vi la oss til ;)

På Back beach er det alltid mye folk i helgene, da mange fra Ho Chi Minh kommer for å slappe av, og for å slippe unna storbyen.

Nydelig! haha ;)

Da det er vanlig at jentene her bader i shorts og t-shorte, slang jeg på meg en singlett for å ikke skille meg for mye ut, men den ble jo gjennomsiktig så klart så jeg kunne liksågodt latt være;) 



Den runde rare båten her er det samme som robåtene vi har hjemme. De har padlet i en rund båt, med en åre, ute i bølgene fra de fiske båtene du ser i bakgrunn. Åssen de i heletatt kommer fram skjønner ikke jeg.

Så dro vi å spiste litt og kjørte litt mer rundt. Senere på kvelden dro vi ut å kjøpte hver vår iPad 2, jeg handlet meg noen nye sandaler. Ble en del trykking på den iPaden store deler av den kvelden der ;) hehe.. Morro med et nytt leketøy! ;)


Hvit til meg, svart til Anders ;)

40kr dere, kupp? haha ;)

På søndagen bestemte vi oss for å gå opp til den store Jesus statuen som ligger oppå det lille fjellet her. Skal bare si dere med en gang, å gå opp hundrevis av trapper i sola hvor gradene er godt over 30 og det er vindstille uansett hvor høyt du kommer var ikke mye kos! Ble en del pauser, sukking og okking! Hehe.. Er sikker på vi svettet 150 liter tilsammen. Jeg har nå offisielt svettet fra alle mulige steder på kroppen jeg aldri har svetta før;) Men statuen var jo fin da... hehe ;)

Take off, vel uviten om hva som kommer ;)



Tok ikke lange stunden før vi stoppet opp i skyggen.



"Fornøyd" ;) hehe

Svett og fin ;)





Så var det hele veien ned igjen da...

og enda en pause i skyggen ;)
Også sier dem her på kontoret nå at det går ann å gå inn i statuen og ut på den ene armen hans, dette var noe vi ikke visste da vi var der, så nå ser det ut som vi må opp en tur igjen.. hahahaha.. jeg kjenner jeg dør litt :D

Når vi kom tilbake til hotellet etter denne turen, skiftet vi til badetøy med en gang og hoppet ut i bassenget å ble der noen timer, solte oss litt å fikk litt farge ;) Deilig!!

Resten av kvelden slappet vi av på rommet, bestilte opp pizza og så filmen "Rio" :D

Fornøyd assa;)
For nøyaktig 5min siden var vi ute en tur i byen for å se om vi kunne finne en moped vi kan kjøpe oss, så vi slipper å leie hver gang. Er virkelig nødvendig med en moped, alt blir så lettere, for å gå flere km i denne varmen tar knekken på oss i hvertfall;)
Vi fant oss en fin hvit Yamaha 125cc.



om noen dager blir dette hvite monsteret vår;) 6000kr for en splitter ny 125cc. Synes ikke det er gæli assa :D


7 kommentarer:

  1. Så moro at dere har fått dere leilighet:) Blir litt stusselig å bo på et hotellrom i 10mnd:P Billig sykkel da, blir artig å ha sin egen kan jeg tenke meg;) Moro at du har laget blogg, vi leser hele tiden, hehe:) Er ipad mye billigere der nede enn her hjemme?

    SvarSlett
  2. Ja blir deilig med leilighet :D lettvint å eie en egen sykkel vettu, blir som å ha bil hjemme, går ikke uten;) prisen på ipaden og andre ting i forhold til hjemme varierer i forhold til kursen. Den dagen vi kjøpte de kostet de som hjemme og dagen etter var de 2000 kr billigere pga kursen hadde sunket.. Men de har ikke trekt oss ennå så venter i spenning å ser hvilke kurs de trekker oss fra :D Koslig at du kommenterte!!

    SvarSlett
  3. Fine sandaler, må le litt når jeg leser. Du er flink til å skriev. Flotte bilder, kjempe morro å følge med. KUL MOPED :) GRATTIS :)

    SvarSlett
  4. Så fint kjøretøy dere kjøpe dere, da. Gratulerer så mye. Vi kommer for å prøve den etterhvert. Mamma sitter nok bakpå, skal du se. Trappetrinna må også prøvegås.

    SvarSlett
  5. Ja var fancy den da;) hehe.. Takk for det :D

    SvarSlett
  6. Ulrich sier dere gjorde et røverkjøp der ;)
    Blir nok kjekt med moped ja :D
    Sååå gøy å se bilder og høre du skrive :D Den trappa så overlang ut, får jo bein som stål av å gå i de! hvertafll når dere skal gå entur til :D

    Kos dooookkk :D

    SvarSlett
  7. Ja var skikkelig bra kjøp det;) var en del trappetrinn å gå, men alt blir så mye tyngre i varmen her.. Hehe :D

    SvarSlett